piątek, 1 lutego 2013

Zupa szpinakowa.


Na zupę szpinakową miałam ochotę już od jakiegoś czasu... Niestety nie pamiętam jak przyrządzała ją moja babcia, ale znalazłam w internecie przepis, który mnie zaciekawił i okazał się strzałem w 10! :)

Moje wymagania nie były zbyt wygórowane, miało być prosto, szybko i apetycznie. Szukając przepisów zawsze oglądam zdjęcia :) właściwie nie zawsze tak było, ale odkąd odkryłam tą metodę, wpisuję najpierw w grafice w googlach czego szukam i wybieram te zdjęcia, które najbardziej mi się podobają, a dopiero później czytam przepis. Coraz rzadziej szukam odwrotnym sposobem.

Zatem inspirując się tym przepisem KLIK krok po kroku w mojej kuchni...

Składniki:
- 2 duże ziemniaki
- 5 kostek mrożonego szpinaku (300g)
- 3 ząbki czosnku
- 1 kostka rosołowa
- niepełna łyżka masła
- ok. 0,5l wody + szklanka na końcu
- 1 rozbełtane jajko
- sól, pieprz, maggi lub inne przyprawy

Ziemniaki obrać, opłukać i pokroić w kostkę. Następnie zalać wrzącą wodą (zawsze tak robię, żeby było szybciej), dodać drobno pokrojony lub przeciśnięty przez praskę czosnek i kostkę rosołową. Gotować do miękkości. Kiedy ziemniaki są już prawie gotowe dodać szpinak i gotować jeszcze na małym ogniu aż wszystko będzie miękkie. Na tym etapie moja zupa była zbyt gęsta, dlatego dodałam jeszcze szklankę wody. Wolałam być ostrożna, bo nie lubię zbyt rzadkich zup, ale jeśli Wy lubicie to możecie dodać więcej wody, rzecz gustu :)
Kiedy zupa się zagotuje sprawdzić smak i jeżeli jest taka potrzeba, doprawić. Moja była mało słona po dodaniu wody, więc doprawiłam pieprzem i maggi. Na koniec dodać rozbełtane jajko i wymieszać.

Czas przygotowania: ok.30min.
Liczba porcji: 3

Smacznego :)






Moja opinia na temat zupy? Zdecydowanie moje smaki, jest przepyszna! Jedynym kłopotem są długie liście szpinaku, przez co trochę ciężko się je, dlatego zastanawiałam się czy następnym razem go nie wyłowić i pokroić... Ale to jedyny minus, a smak jest wyborny, zatem polecam :)


Pozdrawiam cieplutko,
Agusiak
















2 komentarze:

  1. Zupa szpinakowa? Nie jadłam.
    Jestem fanką szpinaku, więc na pewno wypróbuje przepis :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeśli jesteś fanką szpinaku to musisz koniecznie spróbować :) ja z zupą szpinakową miałam styczność już od dzieciństwa i zawsze bardzo ją lubiłam. Koniecznie daj znać jak wrażenia :)

      Usuń