środa, 16 stycznia 2013

16.01


Na śniadanie kolorowe kanapki :)


Na drugie śniadanie to samo.

A na obiad dzisiaj spaghetti, ale odkryte na nowo :) :) :)
Dotychczas przygotowywałam spaghetti po bolońsku z pomocą torebki winiary pomysł na... Wiem, że zdrowia w tych torebkach nie zamykają, ale
- tak szybciej
- wygodniej
- smaczniej (tak mi się wydawało)

Od dawna zastanawiałam się nad zrobieniem domowego sosu do spaghetti, ale lubię korzystać z przepisów, które ktoś mi poleca, a niestety długo takiego nie było. Aż do dziś, kiedy znalazłam przepis pani Magdy KLIK .

SKŁADNIKI:
  • 250 g mięsa drobiowego (u mnie dziś wieprzowo-wołowe)
  • 2 marchewki
  • 1 cebula
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 puszka siekanych pomidorów (400g)
  • 1 łyżeczka oregano
  • 1 łyżeczka słodkiej papryki
  • 1/2 łyżeczki pikantnej papryki
  • solidna szczypta cynamonu
  • 1/2 łyżeczki suszonej bazylii
  • 1/2 łyżeczki soli


W pierwszym momencie pomyślałam, że dość nietypowy ten przepis (marchewka? cynamon?). Poczytałam komentarze i tak mnie zaintrygował, że postanowiłam spróbować.

Krok po kroku w mojej kuchni :)

Po wstępnym podsmażeniu:


Po dodaniu pomidorów:


Pół godziny później...


Voila :)



To spaghetti jest wprost wyśmienite!
Być może zabrzmi to nieskromnie, ale nie jestem autorką tego przepisu, więc nie powinno - nie mogłam sobie lepiej wyobrazić mojego pierwszego domowego sosu tego typu :) oczywiście z pewnością na dłużej zostanie w mojej kuchni, Wam również polecam :)

Podwieczorku brak, a na kolację chciałam coś lekkiego, więc padło na sałatę lodową z jogurtem i ziołami.




Pozdrawiam cieplutko,
Agusiak

2 komentarze:

  1. mmm ale mi zrobiłas smaka na bolognese :) może w sobotę sobie przygotuje!? przepis faktycznie nietypowy ale skoro tak chwalisz to sobie go ściągnę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zachęcam, bo sama jestem zaskoczona :) mam nadzieję, że Tobie również zasmakuje, koniecznie daj znać! :) ale polecam jeść na świeżo, zaraz po przygotowaniu, bo następnego dnia to już nie to samo.

      Usuń